En resa jag minns

En resa jag minns? Det blir utan tvekan resan till gällivare som jag nyss varit med om, för någon månad sen. KOMMER IHÅG SÅ HIMLA VÄL! och jag har berättat lite flera gånger.. hihi men nu ska ni få höra allt!
Det började med att jag satt på bussen påväg hem till mig med bella, en vecka innan skolavslutningen, vi va nästan framme hos mig då jag fick ett sms av monika om att hon skulle uppåt två dagar efter skolavslutningen och hon fråga om jag vela med och jag lovar er att jag kunde inte sitta still, mitt leénde va så stort att jag börja tveka själv om jag kunde klara av att tänka tanken att om en vecka sitter jag i bilen påväg upp, upp och träffa mina kära vänner, dom som jag visste redan då att jag kunde offra allt för, så mycket vi gått igenom tillsammans alla vi, bråk, skratt, tårar och skrik. en av dom har jag inte ens kännt i ett år, men jag är så nära, han är som min bror, ställer upp och lugnar alltid ner mig, gjort allt för mig. tiden gick på, det vart ändringar i planerna, vi skulle tillslut fara klockan 6 på morgonen dagen efter skolavslutningen, så jag och monne fick vara nyktra och as duktiga på skolavslutningen, men vi sa båda två, DET VA SÅ JÄVLA VÄRT DET! sen satt vi i bilen, prata, lyssna musik, slogs, skratta och ja allt möjligt hela vägen upp, 13 timmar och vi va inte ledsen alls, vi va glada hela vägen. jag sov emellan åt haha och då vela hon slå mig, det va väl de enda ;) men sen när vi kom till Norriån, chilla vi där, packa in sakerna, tog det lugnt och så.. Va där i några dagar, chilla och va allmänt jävla sköna! Sen flytta vi in till boden för några dagar, en vecka kanske de va? så tog vi bussen in till luleå och va med ante!!! UNDERBART! och när han kommer så pratar jag i tlf med sara, så det första jag säger till honom, det första som kom upp i huvvet va "Fan va gangster du är!" hahaha, kommer ihåg att han till och med la en status om det för att det va så random, krama honom, sedan mötte vi upp sara och ludwig, köpte cigg och gick runt lite överallt, prata och hade det jätte roligt faktiskt! en dag jag verkligen inte vill glömma ärligt! sen va även ante jätte elak :( haha, han tog min plånbok, vilket jag hade 500kr i och mitt bank kort, så jag skaka när jag inte hitta det jag lovar, så jag skrek tills slut åt ante att vi lära skejta å leta.. haha, så han bara gick iväg och garva, jag fick panik, lovar jag va verkligen panikslagen, sara försökte hjälpa mig leta, föreslog alla möjliga ställen. sen till slut så tog monne fram den, då hade ante gett den nyss till henne, DOM DREV MED MIG OCH JAG VA TYP SÅÅÅHÄR NÄRA PÅ CUTTA MIG? jag har haft typ 6 olika bank kort iår???? sen en femhundring åt väck också?? haha not glad dady! men nåja hitta den iaf då! sen tog vi bussen hem, jag å monne. satt å lyssna musik och prata om dagen, vilket vi va jääävligt nöjd med! vi va även med någon kille som hette kasi också en sväng innan vi åkte. men sen va vi i boden, ante kom varje dag, vi chilla och hade det azum. SEN LURA ANTE MIG EN DAG IGEN.. haha min lillebror det där! han sket i bussarna för han vela va med oss, så sen så sa han att hans kusin skulle hämta honom,så vi tog våra brädor och börja skejta in mot stan och så börja vi tjaffsa med en kille, så alla vi tre va astaggad på att bara slå ner honom, skrek och höll på, irriterade va vi då verkligen! men inte på varandra, mot varnadra va vi glada. sen iaf, så kom det en bil, och ante sa att det va hans kusin, jag såg att det va två killar med keps å brillor som satt i, första tanken va "fan va grymma kusiner du har ante" och jag sa det ju självklart, han och monne börja garva, som vanligt fatta jag ingenting.. haha, så mobbad jämt. men bilen åkte förbi för att vända, så sen saktar den ner vid oss, jag kände igen bilen, men endå inte. så åker rutan ner och dom säger hej, jag tittar och säger hej, inser att det är tobban och tobbi, jag börjar skrika, vänder mig om och kastar iväg min skateboard, kunde inte fatta att det va dom, jag vart galen.. dom skratta, alla skratta åt mig, vi hoppa in i bilen, åkte till något ställe, hoppa ur och hälsa på varandra, dom tog en cigg och chilla, vi prata sen åkte vi till en mack, handla lite sen vidare till en fotbollsplan, spela lite, tog någon cigg och prata om allt möjligt. sen skjutsa dom hem mig och monne, fyfan va glad jag va.. dagarna rulla på, sen dygna vi för att ta tåget till gällivare, underbart! det va kallt i boden just den dagen, eller solen sken inte så värst, så vi hade jackor på oss, tjocktröja och mössa, så när vi hoppas av tåget, så hör jag tobban skrika "BEEEELLLAAA" och jag kände verkligen att jag inte våga titta, visste vad dom satt så fortsatte bara gå dit, skrattandes kommer jag och monne fram till dom, dom sa " haha ni vet att det inte är så jävla kallt här va? solen skiner!" haha, sen skjutsa dom hem oss till ante, la av våra saker där, sen börja monne vandra ut på mission pga bråk. så jag och ante for efter å leta, första gången jag gick runt i gve? jag fick inte ifrån ante! haha skulle gå vilse dirr. sen fick jag sms av philip " är du här?!?!" jag skratta lätt och skrev "ja, är hos ante :D" senare så kom han och simon, stanna en stund, sen for philip och lämna simon, kom tillbaka senare, vi drog ut lite, bada vid OKQ8, haha philip och tobban hoppa från bron, då va även fina denice med!! sen va philip så gullig och efter han badat så satte han sig i mitt knä asblöt, så jag blev blöt också.. haha, sen bytte philip och tobban om så åkte vi hem till ante, eller tobban och denice for någon annanstans. och juste, haha vi åkte till OKQ8 med sanna och två andra killar, kommer inte ihåg nu! haha men satt i monnes knä i bilen iaf. men efter vi varit där å badat, så for vi hem till ante, vilket det kom jätte mycket folk sen. vi skicka ut dom vid 1-2 någon gång? för då skulle jag, philip, ante och monne sova där. så när dom stack höjde vi musiken, eller jag och philip höjde musiken medans monne och ante spela Wii, haha så jag och philip gick ut och satte oss i soffan och titta på när dom småtjaffsa i det där, monne ska jäääämt vinna, annars hatar hon spelet ;) haha så dom kämpa som idioter, sen spela även philip lite också. men jag spela ingenting alls, trotts att vi höll på i flera dagar. men nåja, alltid lika kul å titta på dom, sen ladda vi hem film och kika den tills vi somna, fast jag och philip låg väl å prata ett bra tag. hehe, monne och ante somna runt 3-4? jag och philip låg väl å prata tills 8 någon gång på morgonen, och under tiden då mellan monne och ante somna tills jag somna så kom det någon konstig kille in och titta? varken jag eller philip visste vem de va? fatta om inte vi varit vaken? tänk om han gått in? eller vad fan som helst.. snacka om att vi vart rädd.. men nåja, sen vart jag jätte trött. så jag fick sova medans philip slog på en annan skoterfilm och titta på tills han somna, sen vakna jag till mitt i natten och då sov han, haha så söt. och filmen va igång, titta på han en stund sen somna jag också igen. det sen rulla alla andra dagar på, vi hade det aaaazum! sov hos olli 2 nätter också, en pärla den där bruden!! vi va ute på mission om dagarna och nätterna, jag har världens bästa lillebror ante och en underbar storebror tobban! och monne, min kära vän jag skulle aldrig klarat mig utan dig, så himla glad att jag har dig!! dagarna va det bästa jag varit med om, grät i bilen när vi åkte till olli, sa hejdå till philip ante och tobban. GRÄT SOM EN JÄVLA TOK.. nåja, det va min bästa resa än så länge här i livet.
hände en jävla massa där, mitt humör va i alla jävla olika takter vill ja lova, skratta, grät, slog sönder nävarna, sura, va glad, va hyper, va lycklig och ja allt möjligt!

men kärlek till den veckan, den bästa veckan någonsin <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0